Georgia

Av: Leslie Pearse
Köpt:
lånad av kompis
Recensent:
Emmelie


Beskrivning:

 Hittebarnet Georgia växer upp på barnhem. Tillvaron där är fruktansvärd, men så småningom adopteras hon av paret Celia och Brian Anderson. Hos dem får hon den värme och trygghet hon alltid saknat. När hon fyller 15 år får hon lov att ha födelsedagsfest med dans. Georgia känner sig verkligen lycklig. Hennes pojkvän Peter är den underbaraste kille hon träffat, hon har många vänner och hon älskar sina föräldrar. Men på natten efter festen inträffar katastrofen som trasar sönder Georgias tillvaro och hon ser bara en utväg: att fly.

Hon rymmer hemifrån och beger sig till Soho i London. Där kastas hon in i 60-talets virvel av engelsk popmusik.

 

Min kommentar:

Jag har läst boken Rosie av Leslie Pearse tidigare och tyckte den va jättebra. Den här va inte riktigt lika bra men helt klart värd att läsa. Det händer saker precis hela tiden men den blir i alla fall lite långdragen och dryg på sina 550 sidor. Jag tycker väldigt bra om karaktärerna i boken som det inte tar speciellt lång tid att lära känna.

Vet faktiskt inte riktigt va jag ska säga om den här boken. Inte "läsa igen bra" och inte dålig heller.

 

 Betyg:

NoneNoneNone


Kommentarer
Postat av: M

har läst typ 4-5 böcker, men inte kommit till skott å skicka, ska ta itu me det ikv =)

2008-07-24 @ 13:06:23
URL: http://iloveyouh.blogg.se/

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0