Tille-Lille

image29Av: Therese Vesterlund

Köpt: www.bokus.se

Recensent: Malin

 

Beskrivning:

Första dagen hemma från BB upptäcker Therese Vesterlund en blåsa på sin nyfödde son Tilles rumpa. Ingen anar då att det är det första symptomet på en dödlig sjukdom.

Efter att ha besökt 15 läkare får föräldrarna chockbeskedet att deras son har hudsjukdomen EB, av den dödliga varianten Herlitz.

Therese Vesterlund börjar skriva dagbok på nätet om Tille, en dagbok som följs av 100 000-tals läsare i Sverige och resten av världen. I denna bok har Therese sammanställt hela den gripande dagboken där man kan följa Tilles kamp mot sjukdomen ända tills han somnar in på påskaftonen, bara sex månader gammal.

Journalisten Annika Sohlander har skrivit kapitlen om bakgrunden till dagboken och om föräldrarna Therese och Nicklas känslor runt Tille och sjukdomen.


 

Min kommentar:

En bok jag sträckläste, men blev ändå hyfsat besviken. Det kan vara så att jag blev besviken, just därför att jag läst alla dessa dagboksanteckningar på familjeliv.se. Jag hade nog hoppats på att få läsa något mer än det som redan varit ute på nätet.

Therese skriver sina dagboksanteckningar om sin son Tilles kamp mot sjukdomen EB.

Detta är en bok jag ändå, trots min besvikelse, rekommenderar alla att läsa.

 

 

Betyg:

image21image21image21

Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0