Gossip Girl

Del. 1
Av: Cecily von Ziegesar

Beskrivning:
Gossip Girl är den anonyma berättaren i böckerna om ett gäng privilegierade ungdomar som bor, lever och sover (ibland med varandra) på New Yorks Upper East Side.

GOSSIP GIRL tar oss med in i deras värld - en värld där alla är rika och vackra, där allting är fantastiskt och där svartsjuka och svek finns överallt. Invävt i historien får vi det senaste skvallret på sidor som är gjorda för att se ut att komma från webbsajten www.gossipgirl.net.

"Undrar du hur den rika halvan lever? Det kan jag berätta. Jag är en av dem.

S är tillbaka från internatskolan. Hennes hår är längre och ljusare. I hennes blå ögon finns en hemlighetsfull och mystisk blick. Om vi inte ser upp kommer S att bli lärarnas favorit, komma till partyt i den underbara klänningen som vi inte kunde bära upp, stjäla våra pojkvänner och helt enkelt förstöra våra liv.

Jag har koll på henne. Jag har koll på oss alla. Det kommer att bli ett händelserikt år. Det känner jag på mig."

Min kommentar:
Jag gillade den skarpt. Tyvärr var den på tok för kort. Den hade gärna fått vara dubbelt så lång! Roligt att komma in i en överklass värld som man inte har tillträde till annars. Underhållande, rik på intriger och väldigt lättläst.

Stör mig dock lite på att serien är så totalt olik böckerna som den skulle kunna bli.

Betyg:

Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0