Harry Potter och Dödsrelikerna

image16Av: J.K. Rowling
Köpt:
Adlibris.se
Recensent: Emmelie

Beskrivning:
I år är det tio år sedan Harry Potter och de vises sten publicerades och fenomenet Harry Potter för första gången såg dagens ljus.
Böckerna om Harry Potter har hittills sålt i drygt 2 miljoner exemplar i Sverige. Världen över har Harry Potter-böckerna sålt över 325 miljoner exemplar och finns översatt till 64 språk.


Det sista sommarlovet från Hogwarts är snart slut och Harry Potter väntar otåligt på Privet Drive. Medlemmar ur Fenixorden ska komma och hämta honom och föra honom till en säker plats, utan att Voldemort och hans anhängare får reda på vart han tar vägen. Men när han väl kommit i säkerhet - vad ska han göra då? Hur ska Harry kunna utföra den livsfarliga och omöjliga uppgiften som professor Dumbledore har gett honom?

De tidigare böckerna i serien är:
Harry Potter och De vises sten, Harry Potter och Hemligheternas kammare, Harry Potter och Fången från Azkaban, Harry Potter och Den flammande bägaren, Harry Potter och Fenixorden och Harry Potter och Halvblodsprinsen.

Min kommentar:
Måste bara börja med att säga att jag absolut älskar Harry Potter böckerna!

Den var lite trögstartad faktiskt. Det var väldigt snyggt skrivet som vanligt och hon har verkligen lyckats fläta ihop och förklara allt från dom förra böckerna, vilket jag trodde skulle vara omöjligt. Trodde jag skulle bli besviken men det blev jag faktiskt inte.
Boken är dyster och mörk till stora delar och sorg drabbar folket i trollkarlsvärlden överallt. Men samtidigt så behåller boken som sina föregångare sin magiska charm, spännande mystik och nagelbitande spänning. Den var verkligen jättebra!

Betyg:
image11image11image11image11

Kommentarer

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0