Allt för min syster

image12Av: Jodi Picoult
Köpt:
Adlibris.se
Recensent: Emmelie

Beskrivning:

"Du släpper helt enkelt inte boken ifrån dig." Nerikes Allehanda

Trettonåriga Anna Fitzgerald har alltid funnits där för sin syster Kate - bokstavligt talat. För Anna är en så kallad designer baby, en perfekt genetisk matchning till systern, som lider av en ovanlig typ av leukemi. Hon var bara några minuter gammal när hon för första gången donerade friskt blod till sin syster. Det är kanske inte så konstigt att Anna hela livet känt sig som en reservdel till Kate.

Men nu har Anna fått nog. Kate har blivit sämre och om inte Anna donerar sin ena njure till henne kommer Kate att dö. Trots att Anna älskar sin syster vill hon inte längre att besluten ska fattas över hennes huvud. Hon uppsöker en advokat och stämmer sina föräldrar för att få rätten att bestämma över sin egen kropp ...

Min kommentar:
Väldigt bra bok som jag inte ville lägga ifrån mig, dock inte en av de bästa jag läst.
En väldigt stark berättelse som gjorde mig både arg och rörd. Grät en skvätt lite här och där faktiskt. Den var inte alls som jag hade förväntat mig och det gjorde mig faktiskt positivt överraskad. Vädligt oväntat slut måste jag säga, utan att förstöra boken på något sett.

Betyg:
image11image11image11

Kommentarer
Postat av: Hollo

Den här boken har stått orörd i min bokhylla i över ett år. Jag tror det är dags att jag äntligen läser den..^^

2009-04-20 @ 21:58:28
URL: http://hollome.blogg.se/

Lämna din åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0